tuvstarrvintage.blogg.se

Vintage, second hand, entreprenörskap och vardag.

Hejco

Publicerad 2014-05-06 12:25:00 i Second Hand, Vintagemode,

Superfånigt och lite snabbt hopknåpat, jaja (kan inte låta bli och barnen tycker det är buskul. Lillen tittade på bloggen idag och frågade "mamma är du känd!?"Hm, nja...)! Dagen ska ägnas åt administration och förberedelser av paket. Iklädd en Hejco svart tunika/arbetstunika/städrock. En av världens bästa modeller, just denna är mindre vintage, men företaget är so vintage. Jag har sålt en hel del Hejco sjuksköterskeklänningar och dessutom fått dem daterade av Hejco själva - ett väldigt snällt företag som återkom med rart mail och bilder, jätteroligt! Jag ska se om jag kan finna dem senare i min lilla bildbank. Matchad med de bekväma "pyjamasbyxorna".
 
Veckan kommer att bli hektisk. Det ska bakas till lillasysters klass, det är vårkonsert på skolan, läkarbesök, lillasyster ska på utflykt till Vetenskapsmässan Chalmers, matsäck ska med, handboll x 2 och tennis x 2. Morots- eller tigerkaka står högst på bakningslistan, jag ser framför mig en kväll i köket varvat med tapetskrap. Det ligger en stående beställning på utflyktsmat vilken inkluderar pannkaka eller pastasallad beroende på barn. Nästa vecka är det samma visa, utvecklingssamtal på skolan för storasyster, utflykt med matsäck för både den ena och den andra. Ibland förstår jag inte hur jag hinner jobba så många timmar som jag faktiskt gör varje dag. Skift! Men viktigast i världen är mina små gullungar! 

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2014-05-06 15:11:16

Bra blogg! :)

Svar: Tack Emma! Jag ska hälsa på hos dig också. :)
tuvstarrvintage.blogg.se

Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Publicerad 2014-05-06 22:14:13

Kul, vetenskapsfestivalen börjar imorgon och det finns massor jag vill gå på. Gissar att ni med bor i Göteborg då :-)

Svar: Stämmer. Är numera hallänning (precis på gränsen) faktiskt, men jag håller det ganska hemligt. :) :)
tuvstarrvintage.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela