tuvstarrvintage.blogg.se

Vintage, second hand, entreprenörskap och vardag.

Bröllop

Publicerad 2014-05-07 10:06:00 i Vintagemode,

Det stora bröllopsperioden vankas och jag kan inte låta bli att kika på härliga bröllopsklänningar jag haft i butiken. Tur att man sparar lite foton av ren nostalgi. Mitt eget bröllop blev mindre romantiskt, men ändå så känslosamt. Vi gifte oss i Rådhuset när jag var höggravid. Gästerna var endast våra föräldrar. Jag hade själv tillagat smörgåstårta, t.o.m. bottnarna hade jag bakat. Vi planerade att ha ett större bröllop i kyrkan senare, men sen råkade det bli tre barn i ganska snabb följd och åren gick. Jag antar att bröllopsplanerna är preskriberade nu, men jag kan ändå drömma om den där vintageinspirerade, enkla bröllopsklänningen med båtringning och trekvartsärm som finns bakom näthinnan.
Ljuvlig tyll.
Riktigt långa skinnhanskar från 50-talet i fint skick är svåra att finna idag. Setet om spegel och borste i bakgrunden har jag kvar, men nu rensar jag ut, så dessa kommer att finnas i butiken inom kort. :)
70-80-tal. Så kul!
 

Kommentarer

Postat av: Anya

Publicerad 2014-05-07 15:06:02

Herrejesus det var en himla massa fint på en och samma gång :), den där tyllkjolen asså, fruktansvärt vacker!!! Är det något som du ska sälja?? hade vart perfekt att ha till en kommande fotografering :)

Svar: Åh, tyllkjolen har någon redan gift sig i, visst är den helt fantastisk!?
tuvstarrvintage.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela