tuvstarrvintage.blogg.se

Vintage, second hand, entreprenörskap och vardag.

Black & white

Publicerad 2014-05-06 08:57:40 i Allmänt,

Jag har tidigare aldrig varit förtjust i svart. Varken som färg i sig, på kläder eller skor. Min favoritfärg har alltid varit vit. På högskolan minns jag att jag hade en vit dunjacka och vit långkjol, kontrast mot det mörka håret. En kille brukade säga Snövit när jag gick förbi.
Det är mycket färgstarka kläder som passerat revy efter sju år inom second hand. Vi har haft en vit period med alla romantiska tunikor med spetsdetaljer. På "äldre dar" känns det som att ögat tröttnat och många gånger känns det så skönt att bara få landa och vara lite osynlig i svart.
Jag älskar vintageklänningarna ovan. En är såld, men den Charlestoninspirerade klänningen från 60-talet har jag kvar. http://www.tradera.com/item/301744/206980092/fri-frakt-fink-vintage-60-tal-svart-klanning-30-tal-stil-charleston-retro-m-l
In Wear och Kenzo
Sen behöver det inte vara världsdeppigt bara för att det är svart. :) 70-talsinspirerat från Indiska och 60-talsinspirerat från HM. http://www.tradera.com/item/301743/187418534/fraktfritt-60-tal-stil-svart-vit-blommig-klanning-retro-vintage-pinup-hm-40-

Kommentarer

Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Publicerad 2014-05-06 11:39:28

Trevlig blogg!

Svar: Tack! Jag har varit inne och kikat på din med. :)
tuvstarrvintage.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela